Hvad er TikTok
TikTok er en platform som minder om mange af de vi allerede kender til, herunder facebook, instagram, snapchat mm. Der hvor TikTok adskiller sig fra de andre kanaler, er at det er en meget ung kanal, hvor fokus ligger i at lave korte videoer som giver dig et indblik i et emne. Det er alt fra dansevideoer til madlavningsvideoer eller sportsvideoer. Du kan altså finde alt form for video på TikTo, og det giver også et indblik i at TikTok bliver brugt af alle målgrupper, lige fra gamle til unge.
Hvem bruger Tiktok?
Lige nu er der over 800 millioner aktive brugere på TikTok, fordelt på over 150 lande. Det er dog primært unge der bruger appen, dog ses der en forhøjelse af “ældre” brugere, da videoerne begynder at brede sig mere ud. Dette hænger godt sammen med hvorfor det er blevet et godt annoncerings værktøj, men dette kommer vi nærmere ind på længere nede på siden.
Få en analyse af dit potentiale med TikTok-annoncering
Hvordan annoncerer man på Tiktok?
TikTok Business Cecnter minder utroligmeget om Facebooks pendant. Det er her du opretter dine annoncer og kampagner, opretter din pixel, data-analyserer dine kampagner og meget mere. Ligesom facebook gør TikTok også brug af samme opstillingsmetoder, altså har du mulighed for at ramme den præcise målgruppe du ønsker at have til at se dine annoncer. På Tiktok har du dog mulighed for at ramme unge i en alder af 13-17. Dette er ikke noget man typisk ser på andre annonceringskanaler. Udover det adskiller TikTok sig også fra mængden med de meget lave eksponeringspriser.
Hvordan arbejder vi med TikTok hos outsource?
- Samtale om målsætninger
- Analyse af målgrupper og udarbejdelse af strategi
- Udarbejdelse af content hertil
- Løbende optimering af annoncering ved hjælp af data-analyse
Hvordan annoncerer man på TikTok?
Hvem bør annoncere på TikTok?
Nu tænker du sikkert: bør du annoncere på TikTok som virksomhed? Og kan man overhovedet annoncere i Danmark endnu?
Selvfølgelig giver det bedre mening for nogle at annoncere på TikTok end andre. Det kommer helt an på dit produkt og din kunderejse.
Skulle du sælge et produkt hvor du henvender dig til den yngre generation, bør du helt sikkert overveje TikTok som din næste kanal at annoncere på. Et godt argument til dette er, at du kan få lov til at ramme og inspirere en vækstende målgruppe – nemlig de unge, som hele tiden skifter kanalvalg. TiktTok er stadigvæk ungt i Danmark, derfor vil du typisk se at du har mulighed for at få en masse eksponering til fornuftige priser pga. den lave konkurrence der er nu. Lige nu findes der tre mulige metoder du kan ramme målgrupper på igennem Tiktok:
- TikTok-annoncering gennem deres annonceringsværktøj
- Influencer-samarbejde, hvor de brander ens produkt
- Gennem egen kanal med henblik på at uploade relevante videoer, hvor du forsøger at bruge TikToks algoritme til at ramme din målgruppe.
Ligesom alle de andre kanaler du kan annoncere på, gælder det naturligvis om at inddrage din TikTok annoncering i din kunderejse. Altså med den rette TikTok-strategi vil det være en god ide at lave en kombination af alle tre ovenstående punkter. Både arbejde gennem annoncering, influencer samarbejde og egen kanal.
Marketing hos Outsource er både for dig, der ønsker at komme i gang med markedsføring gennem TikTok, og for dig, der allerede nu arbejder fokuseret på platformen. Oplev hvordan værdien af din nuværende kundebase både øges og ekspanderes i rivende far
Vi udarbejder en skarp TikTok-strategi, som er tilpasset din virksomhed.