Teknisk SEO
Hvis du er ude og sejle, når du ikke særlig langt, hvis der er hul i bunden af din båd. Det giver sig selv. Det samme er gældende når det kommer til teknisk SEO din hjemmeside og dens placering på Google. Uden et solidt teknisk fundament vil din side synke nede til bunden af Googles mørke hav, og du vil have svært ved at komme op i toppen af søgeresultaterne.
Få en gratis analyse af dit SEO potentiale
Heldigvis kan man altid lukke hullet og sørge for at holde skuden oppe. Vi oplever ofte, at det er de samme problemer som går igen og igen hos vores kunder, og de er alle til at løse. Eksempler på typiske tekniske problemer på en hjemmeside kan være:
- Redirect chains
- Orphan pages
- Døde links
- Sidehastighed
- Manglende mobilvenlighed
- Sider som stadig er http, som skal ændres til https
Onpage SEO
Hvis du tænker at disse udtryk alle er en by i Rusland, er det helt okay. Vi har mange års erfaring med at fikse tekniske SEO problemer på vores kunders hjemmeside. Finder vi et problem som vi ikke selv kan løse, tager vi fat i vores in-house webudviklere, eller dem som er ansvarlige for din hjemmeside, og får løst problemet sammen.
On-page SEO har rigtige mange elementer, man kan arbejde med. Derfor er det vigtigt at vide, hvor man skal starte. Noget af det vigtigste er meta data, som er de titler og beskrivelser man ser ude på Google. Disse skal være optimeret, både når det kommer til søgeord, længde, pixels og søgehensigt, og derfor er det vigtigt man bruger god tid på at lave disse ordentligt. En dårlig meta titel kan have negative konsekvenser for din rangering på Google.
Struktureret data – Kom frem på Google på en anden måde
Har du søgt på opskrifter på Google, har du uden
tvivl set, at man kan få en hel opskrift, uden overhovedet at have besøgt den
gældende side. Eller måske du har haft et spørgsmål, som er blevet besvaret i
en boks i toppen af Google? Det er alt sammen fordi den pågældende hjemmeside
har brugt struktureret data – også kendt som Schema Markup.
Når man bruger struktureret data, fortæller man
Google meget præcist hvad der er på ens side, og får dermed indekseret den meget
bedre. Det betyder, at såfremt man rangerer godt på søgemaskinen, så vil man
opleve at man ofte dukker op blandt disse Google features. Schema markup
forbedrer nødvendigvis ikke din rangering på Google, MEN den øger
sandsynligheden for, at en potentiel kunde vil trykke ind på din hjemmeside. Kombineret
med godt indhold på ens hjemmeside vil man kunne øge trafikken, og skabe
flere konverteringer på hjemmesiden.
Oplever du tekniske udfordringer på din
hjemmeside, og er interesseret i at høre hvad vi kan hjælpe dig med? Så kontakt
os, så vi kan finde en god løsning til dig.