Content

Indhold, content, SEO-optimerede tekster. Kært barn har mange navne, og du vil nok støde på disse udtryk når du søger på SEO. De dækker i bund og grund over de tekster, der bliver skrevet til din hjemmeside. Det er de tekster, der kan forbinde en grundigt SEO-indsats for din virksomhed sammen med dine potentielle kunder.

Der er visse kriterier for en sådan SEO-optimeret tekst. På hver side, som indgår i SEO-indsatsen, skal der være en tekst på en vis længde, som afhænger af konkurrenternes tekster. Vi kigger altid på top-5 resultater på det givne søgeord, som vi skal skrive en tekst til, og ser hvor lange de tekster er. Selve teksten skal så indeholde søgeordet flere gange, og udover søgeordet skal teksten også inkludere synonymer for at komme bredere søgninger i møde. Før i tiden handlede SEO om at putte sine søgeord ind i sin tekst så mange gange som muligt, men i dag er det en mere flydende disciplin, som mere har fokus på kvalitet frem for kvantitet.

Topic clusters

Struktur er et gennemgående tema når det kommer til SEO, og derfor arbejder vi med såkaldte ’topic clusters’ når vi laver indhold til hjemmesiden. Hvad er en ’topic cluster’ tænker du mon? Det er en måde at organisere ens indhold således, at det vigtigste bliver nemmere at finde.

Forestil dig, at du har en elektronik og gadget webshop, som også sælger computere og tilbehør. Her vil din hovedside – også kaldet en ’pillar page’ – være den som skriver bredt om computere og hvad man kan købe. For at styrke siden laver vi nu en masse undersider til denne side, som hver især har fokus på et aspekt af computer: En side handler om spil, en handler om hardware til din computer, en handler om nye skærme, en handler om musemåtter og tastaturer osv. Alle disse sider linkes til ’pillar page’ som var den brede computer side. Dette styrker den overordnet struktur på din hjemmeside, og gør det både nemmere for brugerne og Google at bevæge sig rundt.

Vil du vide mere om ’topic clusters’ og ’pillar pages’? Se videon nedenfor, som visualisere det på en nem måde.

SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer

Andreas S. Petersen

SEO specialist

Er du interesseret i en samtale om dit SEO potentiale?

Så ring til Andreas

Gratis analyse af dit potentiale

Indsend dine oplysninger, så vender vi hurtigst muligt tilbage med en rapport over dit potentiale.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.