On-page SEO

Som det fremgår af ordet, så er on-page SEO alt det arbejde vi laver PÅ din hjemmeside, som kan ses på den ene eller anden måde. Det inkluderer blandt andet de tekster vi skriver, men ikke den tekniske SEO.
On-page SEO har rigtige mange elementer, man kan arbejde med. Derfor er det vigtigt at vide, hvor man skal starte. Noget af det vigtigste er meta data, som er de titler og beskrivelser man ser ude på Google. Disse skal være optimeret, både når det kommer til søgeord, længde, pixels og søgehensigt, og derfor er det vigtigt man bruger god tid på at lave disse ordentligt. En dårlig meta titel kan have negative konsekvenser for din rangering på Google.

Foruden meta data, kigger vi blandt andet også på følgende:
– Billede optimering (størrelse og alt tekster)
– Headers (H1, H2, H3…)
– Duplicate content
– UX og bruger interaktion

Alle disse elementer skal spille sammen i on-page SEO for at give dit website en god placering hos Google. Samtidig skal den være spændende og relevant for dine besøgende. Tekster, som kun omhandler dig, er kun gode, hvis du er en enmandsforretning, og du udfører services.

Søgeords-analysen

Søgeordsanalysen er ofte starten på et SEO-arbejde. Hvad søger folk på indenfor denne branche? Hvilke problemer har de? Hvad vil de have svar på? Det første, vi gør, er derfor at lave en søgeordsanalyse, som gerne skal give os svar på disse spørgsmål. Man snakker ofte om to typer af søgeord: Short tail og long tail. Short tail er 1 eller 2 ord som der bliver søgt på, som er en generel term med mange søgninger. Det kan eksempelvis være ”bremser” eller ”bil bremser”. Short tail søgeord er tit svære at ranke på, da det er så generel en term, at mange bruger det på deres hjemmeside, og der derfor er stor konkurrence på dem.

Long tail søgeord derimod, er flere ord, som udgør en mindre sætning eller noget mere konkret. Det kan fx være ”hvordan skifter man bremse væske til bil”. Her vil man opleve at der er langt færre folk, der søger på dette, men til gengæld vil konkurrencen nok være lav. Samtidig så har du allerede fået svar på hvad du skal lave indhold omkring, da du blot skal svare på det spørgsmål, der bliver stillet.

SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer

Magnus Rønnest

SEO specialist

Er du interesseret i en samtale om dit SEO potentiale?

Så ring til Magnus

Gratis analyse af dit potentiale

Indsend dine oplysninger, så vender vi hurtigst muligt tilbage med en rapport over dit potentiale.

Michael Madsen

CEO

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.