Hvad er
Linkbuilding?

Når man taler om SEO, vil de fleste specialister sværge til, at linkbuilding er det vigtigste for at rangere godt på Google. Ordet linkbuilding dækker over to forskellige aspekter, nemlig den interne del og den eksterne. Intern linkbuilding handler i bund og grund om, at opsætte de links der er på din hjemmeside på en sådan måde, at det skaber en solid og stærk struktur internt. Man vil derfor ofte opleve, at man har sider – ofte de såkaldte ’money pages’ – som bliver linket en del til internt, da man så fortæller Google at det er en vigtig side. I vores arbejde med SEO arbejder vi meget med ’topic clusters’, hvor vi laver indhold i en paraply struktur, med den vigtigste side i toppen, og med tilhørende underkategorier, som linker ind til ’money page’. Læs mere om vores måde at arbejde med indhold her.

Det mest tidskrævende inden for SEO er at lave eksterne backlinks, som er den anden type. Backlinks er links, som går fra et andet website til dit website. Du kan altså ikke se disse links på din hjemmeside. Der er programmer, som kan finde disse links og vise dem, som fx Ahrefs. Der er mange muligheder for at lave links. Typisk vil man forsøge at undersøge muligheden for at få gratis links til sin hjemmeside. Det kan være ved at tage fat i relevante samarbejdspartnere eller sponsorere, og spørge om der skal være en udveksling af links. Derudover er det efterhånden normalt, at man køber links gennem forskellige medier. Der er i dag mange virksomheder, som lever af at facilitere salg af links til hjemmesider, og hos Outsource har vi flere samarbejdspartnere, som giver os adgang til et stort udvalg af linkmuligheder for vores kunder.

Godt content skaber de bedste links

Hvor de to tidligere nævnte måder at arbejde med links på er en meget direkte metode, hvor vi starter en dialog for at få et link, så ser man også nogle gange, at links opstår af sig selv, uden at man har taget nogen kontakt. Dette er naturlige links, og er dem som Google vægter mest når vi snakker linkbuilding. De opstår oftest som resultatet af, at man har lavet noget indhold til sin hjemmeside, som har været så godt, at en anden hjemmeside af egen fri vilje har valgt at dele det med sine brugere. Google går op i at forbrugerne får det bedst mulige indhold serveret for dem på søgemaskinen, og derfor belønner den også disse naturlige links mest, da de er blevet skabt, uden at vi har skulle ”tvinge” dem i live.

Linkbuilding er et must for alle websites og shops. Jo nyere dit website er, jo mere skal der fokuseres på linkbuilding med backlinks, efter den grundlæggende SEO er i orden. Kontakt os, hvis du er interesseret i at vide, hvilke muligheder der er for dig!

SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer SEO Specialer

Andreas S. Petersen

SEO specialist

Er du interesseret i en samtale om dit SEO potentiale?

Så ring til Andreas

Gratis analyse af dit potentiale

Indsend dine oplysninger, så vender vi hurtigst muligt tilbage med en rapport over dit potentiale.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.