Hvad er
Linkbuilding?
Når man taler om SEO, vil de fleste specialister sværge til, at linkbuilding er det vigtigste for at rangere godt på Google. Ordet linkbuilding dækker over to forskellige aspekter, nemlig den interne del og den eksterne. Intern linkbuilding handler i bund og grund om, at opsætte de links der er på din hjemmeside på en sådan måde, at det skaber en solid og stærk struktur internt. Man vil derfor ofte opleve, at man har sider – ofte de såkaldte ’money pages’ – som bliver linket en del til internt, da man så fortæller Google at det er en vigtig side. I vores arbejde med SEO arbejder vi meget med ’topic clusters’, hvor vi laver indhold i en paraply struktur, med den vigtigste side i toppen, og med tilhørende underkategorier, som linker ind til ’money page’. Læs mere om vores måde at arbejde med indhold her.
Godt content skaber de bedste links
Hvor de to tidligere nævnte måder at arbejde med links på er en meget direkte metode, hvor vi starter en dialog for at få et link, så ser man også nogle gange, at links opstår af sig selv, uden at man har taget nogen kontakt. Dette er naturlige links, og er dem som Google vægter mest når vi snakker linkbuilding. De opstår oftest som resultatet af, at man har lavet noget indhold til sin hjemmeside, som har været så godt, at en anden hjemmeside af egen fri vilje har valgt at dele det med sine brugere. Google går op i at forbrugerne får det bedst mulige indhold serveret for dem på søgemaskinen, og derfor belønner den også disse naturlige links mest, da de er blevet skabt, uden at vi har skulle ”tvinge” dem i live.
SEO Specialer
Er du interesseret i en samtale om dit SEO potentiale?
Så ring til Jesper