Menu Close
Close

Google Search

Google Display

Youtube Ads

Google Shopping

Google Display – Hvad er det?

Google Ads er en samlet betegnelse for de annonceringsformer, som kan finde sted på diverse, digitale platforme. Det gælder eksempelvis hjemmesider, blogs, Youtube, apps og Gmail, og det betyder, at det er muligt for dig at nå ud til 90% af verdens internetbrugere. Uanset om din målgruppe er bred og rammer mange, eller om den er lille og snæver, når du ud til en større del af målgruppen med Google Display.

Det samme, smarte betalingsprincip hører til Google Display: Du betaler kun per klik. I relation til Google Display betyder ”et klik” forskellige ting. Hvis du gør brug af en videoannonce, betaler du kun, hvis brugeren ser mere end 30 sekunder af videoen, hvis brugeren ser den færdig, eller hvis de interagerer med videoen på den ene eller den anden måde.

Det er altså ikke blot en mulighed at annoncere på den platform, hvor potentielle kunder selv er købeklare og i færd med at søge på Google. Du kan nå ud til kunderne, der befinder sig på en hvilken som helst digital platform ved at benytte denne mere alsidige form for annoncering. Med Google Display er der mange forskellige og kreative måder at annoncere på, og på sigt kan det skabe mere opmærksomhed omkring din virksomhed og dit brand.

Display bannere

Promover din virksomhed på hjemmesider som Børsen, Ekstra Bladet og mange flere.

Displaybannerne udarbejdes i fem forskellige formater og to varianter af hver, så der kan split-testes. Filerne må maksimalt fylde 150 kb, men vi anbefaler mindre.

Banneres skal løbende optimeres ud fra de udførte split-tests.

Custom intent – Fang dine konkurrenters kunder!

Custom intent er skridtet videre fra marketing og annoncering, som vi ellers kender det. Det handler nemlig ikke blot om at skræddersy en annonce til sin målgruppe, og det er heller ikke en marketingsform, som er specielt indsigtsbaseret, og som kræver en masse tid, energi, ressourcer og research. Det handler om én ting: Du ved, hvem dine konkurrenter er, men du ved ikke præcis, hvem dine potentielle kunder er.

Custom intent er en måde at annoncere på, hvor udgangspunktet for annoncevisningen er målgruppen, som bliver dannet på baggrund af dine konkurrenters kundekreds. Det fungerer sådan, at du kan linke til dine konkurrenters hjemmesider eller til bestemte søgeord. Custom intent sørger så for at annoncere til de brugere, som har besøgt dine konkurrenters hjemmesider eller googlet efter det søgeord, du gerne vil frem på. Custom intent handler således om måden, hvorpå man finder frem til, hvornår annoncen skal dukke op for de potentielle kunder, der altid findes derude.

Der er to scenarier, som begge taler for at komme i gang med Custom intent: Enten er dine konkurrenter allerede i gang med det, hvorfor du bare skal nå tilbage på sidelinjen med dem. Eller også har dine konkurrenter endnu ikke fået færten af fordelene ved Custom intent, hvorfor du nemt kommer foran i køen ved at påbegynde denne form for marketing.

Google Display Remarketing

Det ligger i ordet, hvad Google Display Remarketing handler om. Det vil kort sagt sige, at marketingsdelen, mere specifikt en annonce, målrettes de internetbrugere, som tidligere har interageret med din hjemmeside eller din app. Herfra kan det være forskellige former for tidligere kunder eller besøgende, som annoncen målrettes til. Google Display Remarketing skubber til grænserne for, hvad en målgruppe vil sige at være for en størrelse. En målgruppe kan defineres ud fra en række parametre, men især denne måde at gribe det an på, er effektiv.

Måske har en person været inde på din webshop og lagt noget i kurven, men uden at fuldføre transaktionen. Det kan også være en besøgende, som søger på en anden hjemmeside end din, og som måske er købsklar. Her er det også effektivt at henvise dem tilbage til din hjemmeside, webshop eller app, fordi de har researchet mere på en vare andre steder, og er længere fremme i forhold til at træffe en købsbeslutning.

Det er altså en et element af marketing, som lader dig være i kontakt med dine kunder eller fremtidige, potentielle kunder, selv efter de forlader din side. Fordi remarketing stadig er en del af Google Display, er selve annonceformen stadig mulig at tilpasse diverse, digitale platforme, såsom Youtube, blogs og apps i både video-, tekst- og billedformater.

Hvad er dit potentiale med Google Display?

Der medfølger udelukkende fordele ved en investering i Google Displays mange brugbare egenskaber. Det er skabt til dig, der vil nå ud til 90% af internettets brugere, og hvem vil ikke det? Hvis du er villig til at indgå i et samarbejde med os, er vi villige til at tage vores ekspertviden i brug og hjælpe dig med at navigere i de mange muligheder, som Google Display fører med sig.

Vi kigger på dit individuelle projekt, hvad end formålet er, og hjælper dig med at finde frem til de steder, hvor dine penge kommer til at fungere som den bedste mulige investering. Med Google Display handler det mere specifikt om at finde frem til de digitale platforme, hvor dine fremtidige, potentielle kunder befinder sig. Hvordan ser deres færd på internettet ud, og hvilke søgeord fylder i deres historik? Kort sagt: Hvad virker? I forlængelse af dette kan vi hjælpe dig med Google Display Remarketing og Custom intent, som du også kan læse mere om her på siden.

Billedannoncer, videoannoncer og tekstannoncer er hverken det samme i relation til selve formatet, men heller ikke, når det handler om at nå sin målgruppe. Det er alfa omega at finde frem til rigtige strategi med Google Display, og det er det, vi er her for.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.