Outsource genererer flere kunder til Ascot Køreskole

Outsource har i samarbejde med Ascot køreskole udformet en digital markedsføringsstrategi, der har bidraget og resulteret i en markant stigning af eksponeringer, trafik og konverteringer.
0 %
Stigning I besøgende på websitet (994 – 2975)
0
Relevante mennesker nået igennem annoncering
0 %
ROAS

Indledning

Ascot er en køreskole med afdelinger i Aalborg, Aarhus og Hjørring. Alle tre afdelinger er sunde, men de kunne godt tænke sig at vækste ved at få flere elever og dermed flere hold. For at høre mere om deres muligheder på de digitale platforme kontaktede køreskolen derfor Outsource. Vi startede med at undersøge deres site og udarbejdede herefter en mindre potentialeanalyse for markedet. På baggrund af vores undersøgelser anbefalede vi i Outsource en kombineret løsning, der kunne dække deres behov og ønsker inden for både Google Ads, SoMe og SEO.

Opgaven

Vores opgave i forhold til Ascot var at styrke deres position på markedet samt at optimere deres digitale markedsføring. I køreskolebranchen er der en høj grad af intern konkurrence, særligt fordi prisniveauet hos de forskellige køreskoler ofte er meget ensartet. Derfor bestod vores primære opgave i at differentiere Ascot fra deres konkurrenter og ved hjælp af målrettet annoncering at tiltrække flere nye kunder.

Eksekvering

Vi startede med at opsætte nogle klassiske søgeannoncer for hver af de respektive afdelinger. Dette blev gjort gennem Google Ads med det formål, at annoncerne skulle nå ud til folk, som lavede googlesøgninger på erhvervelse af kørekort i deres lokalområde. Herefter søsatte vi grafiske display-annoncer for at øge graden af visualisering. Dette skulle skabe forøget interaktion, opmærksomhed og kendskab til køreskolen. Den samlede Google Ads strategi blev i samme omgang kombineret med SoMe-platformene Facebook og Instagram, således at der var en klar rød tråd mellem køreskolens forskellige kanaler. Siden da har vi løbende arbejdet med SEO-optimering på deres hjemmeside med henblik på at forbedre deres organiske placeringer på blandt andet Google. Dette er en langsigtet strategi og proces, der genererer mere organisk trafik ind på deres hjemmeside.

Resultater

Gennem en gennemarbejdet funnelstrategi på Facebook og Instagram og supplerende tilstedeværelse på Google Ads, er det lykkedes Outsource at vækste Ascot Køreskoles forretning betydeligt. Annonceringsstrategien for Ascot Køreskole har ført til højere kendskab af firmaet i lokalområderne, flere tilmeldinger til deres hold, oprettelse af nye hold og ansættelse af nye kørelærere i forbindelse med virksomhedens vækst.

Hvis du er interesseret i et samarbejde med Outsource, så er du mere end velkommen til at tage fat i vores SoMe-specialist Lasse Brask. Han vil fortælle dig mere omkring, hvad Outsource kan gøre for dig og din virksomhed gennem SoMe. 

Lasse Brask Andersen

SoMe Specialist

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.