Indledning
Opgaven
Vores opgave var at realisere Clara og Pias mål og ønsker om at øge deres omsætning, overskud og tilstedeværelse online. Derfor skulle vi opbygge en marketingsstrategi, som kontinuerligt skaffede nye kunder til og samtidig også fokuserede på mer- og gensalg til eksisterende kunder.
Ud fra en grundig gennemgang af Lagomshops hjemmeside, KPI’er og produkter havde vi en klar idé om, hvilken vej vi skulle gå for at få succes med strategien og realisere deres mål – både på kort og lang sigt.
Eksekvering
Og hvordan gjorde vi så det? Vores primære opgave var at øge virksomhedens tilstedeværelse online, således at de blev eksponeret for flere potentielle kunder. Ved hjælp af koncentreret fokus på Lagomshops eksponering på Google og Facebook generede annonceringen større trafik ind på hjemmesiden. Som en direkte effekt af dette blev kendskabet til Lagomshop øget, og deres produkter blev eksponeret til langt flere mennesker.
Vi arbejdede målrettet med Google Ads display-annoncer samt en veludført funnelstrategi på SoMe-kanalerne Facebook og Instagram. Vi har haft fokus på placeringer og visninger i forbindelse med brandet Lagomshop og dennes produkter.
Udover ovenstående satte vi også hårdt ind på konverteringskampagner på SoMe og Google Shopping, hvor vi i samarbejde med Clara og Pia har udarbejdet content til deres virksomhed. Vi ved af erfaring, at disse typer af annonceringer giver et stort udbytte til virksomheder som Lagomshop. Løbende har vi sørget for at lave annonceringer, konkurrencer og CRM-relaterede opslag på deres SoMe-platforme.
Derudover foretog vi også vidtgående målgruppeanalyser med fokus på maskinlæring. Det vil sige, at vi på baggrund af data har tilføjet, fjernet og redigeret annonceringen for at optimere omsætningen og virksomhedens ROAS.
I Lagomshops tilfælde var det også essentielt at optimere mer- og gensalg samt at følge op på potentielle kunder. Dette har vi gjort ved hjælp af en omfattende remarketing kampagne, som er målrettet tidligere, potentielle og interesserede kunder.
Resultater
Resultaterne taler næsten for sig selv. Det er i udpræget grad lykkedes os at realisere Lagomshops ønsker og mål. På baggrund af et godt samarbejde mellem Clara, Pia og Outsource har vi haft stor succes med at optimere virksomhedens eksponering og omsætning. Vi har fra start af haft fokus på at skabe synergi mellem marketingindsatserne og har løbende været i dialog med Clara og Pia for at sikre, at Lagomshop fik det størst mulige udbytte af deres samarbejde med Outsource.
Hvis du er interesseret i et samarbejde med Outsource, så er du mere end velkommen til at tage fat i vores SoMe-specialist Lasse Brask. Han vil fortælle dig mere omkring, hvad Outsource kan gøre for dig og din virksomhed gennem SoMe.