Kan man sælge magneter på nettet for 100.000 kroner?

Det korte svar er: JA! Det kan du, hvis du laver målrettet markedsføring med fokus på synergien mellem dine marketingsindsatser. Nu skal I få historien.
0 %
Stigning i omsætning fra juli til november
0
Procentpoints stigning i ROAS fra juli til november
0
Flere månedlige transaktioner

Baggrund

En af vores kunder havde som hobbyprojekt opstartet en lille Shopify-webshop, neocubeshop.dk, hvor han havde fået den idé, at han ville til at sælge magnetkugler eller NeoCubes, som de også kaldes. Han havde set videoer på YouTube med flere millioner visninger, så han tænkte, at det måtte der også være potentiale for i Danmark. Webshoppen gik live, og der kom da også ordre ind. Der var et potentiale. Problemet var bare, at hans markedsføring ikke gav det afkast, som han forventede. Derfor satte Frederik, vores SoMe-specialist, og en af vores Google Ads-specialister sig sammen med ham i august og tog en snak om hans markedsføring.

Opgaven

Planen var klar. Vi skulle opbygge et klart sammenspil mellem Google Ads og Facebook herunder også Instagram. Opgaven var at opbygge et marketingsetup, der kontinuerligt kunne skaffe nye kunder til webshoppen, men som også var med til at genere en masse gensalg. Med det in mente blev annoncering på både Google Ads og Facebook gentænkt.

Eksekvering

Hvordan gjorde vi så?

På Google Ads blev annonceringen skåret ind til benet, mens der i samme omgang blev fokuseret på at give Googles AI bedre forudsætninger. I stedet for normale Search Ads opsatte vi Dynamic Search Ads. Google Smart Shopping blev opsat og fik en større del af budgettet. Derudover blev der opsat display-annoncer med fokus på retargeting for tidligere besøgende på hjemmesiden.

På Facebook (og Instagram) startede vi helt forfra. Modsat Google Ads – der i høj grad bruges sidst i en købsrejse – ville vi bruge Facebook til først at brede kendskabet til magnetkuglerne for derefter at bruge det som et salgsværktøj.  Derved blev Facebook for nogle kunder stedet, de lærte magneterne at kende og derved starten på deres købsrejse. For at dette kunne lykkedes havde vi fra startet et fokus på at skabe content, som kunne vise potentialet i magneterne og være med til at opbygge et legende univers om webshoppen. Kunden producerede derfor videoer inspireret af de YouTube-videoer, han engang havde set, mens vi lavede unikke annoncer til retargeting-kampagnerne på Facebook og Instagram.

Med dette setup kunne vi arbejde med potentielle kunder fra deres første møde med magnetkuglerne til deres første køb af dem – og ikke mindst til deres andet og tredje og fjerde…

Resultater

Dette store fokus på at opbygge synergi mellem Google Ads og Facebook ved at bruge annonceringsværktøjerne, hvor de giver størst værdi, resulterede i nogle – selv for os – meget gode resultater.

Omsætning (Indekseret)

Fra at være på indeks 100 i juli sluttede vi november af med at være i indeks 675. Af andre nævneværdige resultater, kan vi nævne:

  • At vi opnåede en stigning i omsætning fra juli til november på 575 procent
  • At vi oplevede en stigning i ROAS fra juli til november med 3,5 procentpoint
  • At vi fik 234 flere månedlige transaktioner

Med andre ord har vi på fem måneder formået at løfte det til en profitable webshop, der fremadrettet har potentiale til at vækste endnu mere. I skrivende stund ligger vi på indeks 708 for december – og måneden er ikke slut endnu.

Hvis du er interesseret i at høre mere om denne case, så er du velkommen til at tage fat i Frederik. Han fortæller gerne mere. Men pas på. Nogle gange er han svær at få til at stoppe igen.

Ønsker du at høre mere?

Frederik Østergaard

SoMe Specialist

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Gratis analyse af dit potentiale

Indsend dine oplysninger, så vender vi hurtigst muligt tilbage med en rapport over dit potentiale.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.