Google Search

Google Display

Youtube Ads

Google Shopping

Youtube Ads

Youtube Ads har sit fundament i både de besøgendes søgehistorik på Google selv og deres videohistorik på Youtube. Det vil sige, at brugerens internetvaner på tværs af både Google og Youtube, to af de største internetplatforme på verdensplan, er forbundet, og det er ikke et tilfælde. Det er en mulighed for dig som annoncør for at gøre det endnu nemmere at skræddersy dine annoncer til dine potentielle kunder. Når data fra både Youtube og Google kan bruges som ét samlet udgangspunkt for annoncering, er mulighederne nærmest uendelige.

Youtube Ads medfører nemlig forskellige video- og annonceringsformater: TrueView Ads, Video Discovery Ads, Display Ads, In-Stream Ads, Preroll Ads og Bumpers. Du kender med sikkerhed de fleste typer af annoncer fra din egne besøg på Youtube. Der findes annoncevideoer, som dukker op øverst på siden, når du søger efter en bestemt, relateret video. Der findes videoer på seks sekunder eller 30-40 sekunder, som bliver afspillet før selve Youtube-videoen. Der findes videoannoncer, som er fremhævet over listen med forslåede videoer.

Vidste du for eksempel, at 70% af Youtube-videoerne bliver set på mobilen? Og at Youtube er verdens andenstørste søgemaskine? Det ved vi meget mere om, så spring over de kedelige tal og lad os om alt det tekniske.

Youtube annoncering

Du har måske selv lagt vejen forbi Youtube inden for de seneste få år, og måske har du også været ramt af Youtube-annoncer selv. Den mest almindelig Youtube-annonce er med al sandynlighed den, som Youtube selv kalder TrueView InStream. Det er en hel video, som bliver vist før selve den Youtube-video, du rent faktisk er inde på siden for at se. En TrueView-video kan have en længde på få sekunder og være obligatorisk at se, før videoen går i gang, eller den kan vare halve minutter og skippes efter fem sekunder.

Det er muligvis også denne type annonce, der er mest irriterende, da det er den annonce, der er mest i vejen for at se selve Youtube-videoen. Som annoncør ønsker man naturligvis, at brugerne ser ens annonce, eller at de klikker videre til ens site. Derfor er der godt nyt til både nuværende og kommende Youtube-annoncører: Med Youtube Ads betaler du kun, hvis brugeren ser mere end 30 sekunder af videoen, hvis brugeren ser den færdig, eller hvis de interagerer med videoen på den ene eller den anden måde. Springer en bruger over annoncen, når dette er muligt, betaler du ikke for visningen. Med denne form for annoncering har du også mulighed for at følge med i antal visninger og i antal penge, du har brugt på annonceringen. Det kan vi i al fald hjælpe dig med at gennemskue.

Youtube markedsføring

Youtube-markedsføring har gjort det tilgængeligt for virksomheder af alle størrelser at annoncere ved brug af videoer. Ikke desto mindre er Youtube en platform, hvor der for hvert minut bliver uploadet ikke mindre end 100 timers indhold – hver eneste dag året rundt. Det kan dermed også siges, at Youtube har indhold af enhver karakter, og der bliver hver dag set intet mindre end 1 milliard timers indhold.

Når man skalerer trafikken på Youtube op, bliver det tydeligt, at Youtube-markedsføring er en kæmpe mulighed for at brande sin virksomhed og for at generere trafik ind på sit site. Youtube selv har også gjort det nemmere for dig som annoncør at få mest muligt ud af Youtube-markedsføring. Du kan nemlig gøre brug af data fra både Google og Youtube og dermed komme endnu tættere på den helt rette, strategiske annoncetype til din Youtube-markedsføring.

Der findes et hav af videoer på Youtube, og der findes et hav af muligheder for at udnytte al indholdet til din fordel. Det kan virke uoverskueligt at gå i krig med at gennemskue alt dataet, men vi sidder altid klar til at hjælpe dig med at komme i gang med Youtube-markedsføring. Tallene taler for sig selv.

Hvad er dit potentiale med Youtube annoncering?

Dit potentiale med Youtube-annoncering er stort, fordi Youtube er en stor platform. Hver måned er 1,9 milliarder brugere aktive på Youtube. Hvor stort er tallet så, hvis man tæller besøgende med, som ikke er logget ind, men blot besøger siden som gæstebruger?

Youtube er en platform, hvor både Youtube selv, brugere og annoncører kan udnytte muligheden for at tjene penge via selve sitet. Har du ikke selv noget billede af, hvordan du kan udnytte potentialet ved Youtube-annoncering til din virksomhed, så lad os tegne det for dig.

Vi tager altid en dybdegående dialog med vores kunder om deres muligheder med os, og Youtube-annoncering herunder er ingen undtagelse. Det er vigtigt for os, at du som kunde er inde over alt det, du gerne vil følge med. Derfor får du også adgang til alt dataet, som vi månedligt gennemgår med dig for at gøre vores samarbejde endnu mere gennemsigtigt.

Vi lægger i fællesskab en plan for det fremtidige arbejde, som skal lægges i Youtube-annonceringen, og planen er altid stærkt funderet i strategiske overvejelser. Vi kommer omkring alt fra budgetter til ønsker for den fremtidige udvikling for din virksomhed. Dit potentiale for Youtube-annoncering er afhængigt af din service eller produkter, af dit budget og af målgruppen, men det er et projekt, der altid er værd at gå i gang med.

Gratis analyse af dit potentiale

Hej, mit navn er Michael, og jeg er partner hos Outsource. Send mig jeres oplysninger, så svarer vi med en rapport over jeres potentiale.

Dette website bruger cookies, for at give dig den bedste brugeroplevelse.